V Bohuslän vill ha Jonas Sjöstedt

Vänsterpartiet Bohuslän genomförde en rådgivande medlemsomröstning om partiledarvalet inför partikongressen.

Den rådgivande medlemsomröstningen visade mycket tydligt att de medlemmar som röstat ville se Jonas Sjöstedt som partiledare och det var också en övervikt för en ny form av ledarskap med två partiledare. Av de 149 som röstade ville 115 ha honom som ensam ledare eller som en av två i ett delat ledarskap. Däremot råder det delade meningar om det är Ulla Andersson eller Rossana Dinamarca som ska dela ledarskapet med Jonas enligt Bohusdistriktet. Därför beslutade distriktsstyrelsen att till valberedningen bara nominera Sjöstedt.

­ Förtroendet för Jonas Sjöstedt är med andra ord väldigt stort i Bohuslän och jag tror att han kan bli en mycket populär partiledare. Han är en duktig kommunikatör med stor trovärdighet, säger distriktsordförande Wiwi-Anne Johansson. Men vi vill ju också ha två partiledare. Dubbelt så bra tror vi. Att vara ensam partiledare är ett omänskligt uppdrag. Vi tror också att två kan attrahera fler väljare och att fyra ögon ser mer än två., fortsätter Wiwi-Anne.                        Läs mer om partiledarvalet http://vkandidat.se/