Sommar 2016

Hej Kamrater!

Sommaren är återigen här. Ett händelserikt första halvår 2016 har resulterat i betydande politiska vinster och stora förluster, ute i kommunerna så väl som globalt. För att nämna något så är ju de 10 miljarderna till kommuner och landsting riktigt bra och väldigt välkommet! En stor förlust, tyvärr inte oväntad, är Sveriges riksdags undertecknande av det så kallade Värdlandsavtalet med Nato.

Också i distriktet händer mycket. Nya distriktsstyrelsen har haft tre möten sedan distriktsårskonferensen i mars, bland annat undersöker vi möjligheterna att ha en digital lagringsplats för gemensamma dokument. I övrigt blir det mycket diskussioner om den nya distriktsindelningen och därmed mycket praktiskt och organisatoriskt. En hel del arbete ligger på den av partistyrelsen inrättade genomförandegruppen, men distriktsstyrelsen ska ju självklart vara väl insatta. Och aktuella frågeställningar kring detta har diskuterats på samtliga DS-möten under vårterminen och diskussionen fortsätter till hösten.

Distriktet hade även 6 stycken ordinarie ombud närvarande på kongressen i Örebro. Beslut, handlingar, bilder m.m. hittar du på http://www.vansterpartiet.se/kongress2016

Under hösten planeras bland annat konferensdagar för de nya distrikten. Mer information om detta kommer efter sommaren.

Vi vill tacka er kamrater för det utmärkta ni gör ute i vardagen och i parlamenten. Och tack till er medlemmar som bidrar på olika sätt ute i partiföreningarna. Tillsammans gör vi skillnad!

Ha en riktigt bra sommar!

Distriktsstyrelsen Vänsterpartiet Bohuslän

sommar2016

Ännu inte medlem? http://www.vansterpartiet.se/bli-medlem

För kontakt eller mer information:

Pia Jacobsen, ordförande pia.jacobsen@vansterpartiet.se

Håkan Berg, ordförande hakan.berg@vansterpartiet.se