Distriktsårskonferens 2016

Vänsterpartiet Bohuslän Distriktsårskonferens kommer att äga rum 20 mars 2016 på Folk Högskola i Ljungskile.

IMG_0716Distriktsårskonferensen är distriktets högsta beslutande organ som fastställer verksamhetsplanen samt väljer distriktsstyrelse, distriktsordförande, valberedning och revisorer.

Konferensens tema är ”En annan flyktingpolitik är möjlig” och representanter från Ung Vänster Göteborg – Bohusläns distrikt och från Refugees Welcome Göteborg, kommer att hålla hälsningsanförande.

DÅKs ombud
Distriktets 14 partiföreningar väljer ombud till distriktsårskonferensen. Ledamöter i distriktsstyrelsen kan inte väljas till ombud. Alla partiföreningar i distriktet har rätt att utse ombud till konferensen. Ombud fördelas mellan partiföreningarna i proportion till medlemsantalet räknat från 23 november 2015. Partiföreningarna erhåller ett ombud för varje påbörjat tiotal (10) medlemmar. 58 ombud räknas att delta årskonferensen.