Håkan Smedja, V-Lysekil, vill redogörelse kring ombygnationen av småbåtshamnen

Håkan Smedja

Här är Håkans fråga till Lysekils Kommuns kommunalråd:

Till Kommunalrådet Roland Karlsson

Med anledningen av småbåtshamnen på Kolholmarna och ”uppgraderingen” av den har vi några frågor. Vi ställer frågorna till kommunalrådet som vi förstått är en av de få som haft inblick i turerna kring ombyggnationen av småbåtshamnen på Kolholmarna. När småbåtshamnen byggdes om för att ge plats åt Mitab och kustbevakningen skedde stora förändringar för båtplatsinnehavare och medlemmar i Båtägarföreningen på Kolholmarna.  Före ombyggnationen fanns en sjösättningsramp, en mastkran och ett mastskjul. Nu när ombyggnaden är klar undrar vi.

• Vem/vilka har nu tillträde till sjösättningsrampen på Grötö/Kolholmarna?
  • Vart blev mastkranen och mastskjulet av?
  • Det sägs ju att kommunen skall präglas av ”en positiv dialog mellan medborgare, företag och kommunen”. Anser kommunalrådet att den dialog som förts med Båtägarföreningen på Kolholmarna varit ”en positiv dialog”?
  • Vi vill gärna ha en utförlig redogörelse av kostnader och konsekvenser för dem som berörts av de nya etableringarna. Kan kommunalrådet lova en sådan redogörelse?

Håkan Smedja för Vänsterpartiet i Lysekil