God Jul och Gott Nytt År, önskar Distriktsordförande!

Wiwi-Anne Johansson, ordförande för Vänsterpartiet Bohuslän, skrev ett brev till partimedlemmar inför Jul och Nytt År.

Här är hela brevet:

Hej! God Jul och Gott Nytt År!

Det är dags att summera 2011 och enlig tstatschefens uppmaning vända blad. Vi har haft ett mycket spännande ochinnehållsrikt politiskt år. Slickat såren efter valnederlaget och följtFramtidskommissionens arbete, den spännande ”partiledarkandidattävlingen”och genomfört omval och kampanjat för bättre äldreomsorg och världens bästasjukvård. Förhoppningsvis har vi också ökat intresset för vår politik genom
rådgivande medlemsomröstning i distriktet om vem eller vilka som medlemmarna ivårt distrikt vill se som partiledare. Och om vi vill ha en eller två.

Vänsterpartiets riksdagskansli och partikanslihar nu slagits samman till en juridisk enhet för att vi på bästa sätt ska utnyttja de resurser vi har. Ingen organisationsförändring går att genomföra utan stora konvulsioner, enligt min uppfattning, och detta är inget undantag. Boxar och fyrkanter på papper blir så småningom till verkliga byten av arbetsplatser, minskat stöd till någon och mer till någon annan. Men avsikten är i alla fall att få ut mer av samma mängd anställd personal och ledamöter och att det ska komma distrikten till nytta genom ökat stöd, särskilt till de distrikt som helt saknar ombudsman. Låt oss hoppas att det blir till gagn för alla partiets medlemmar.

Så kamrater, om ni har möjlighet att vara lediga en del och träffa nära och kära, tänk då på att det är tanken som räknas och inte klapparnas antal eller ekonomiska värde. Och vill man göra en riktigt god gärning så kan man sätta in ett belopp på Fristadsfondens konto.
Fristadsfonden är i akut behov av medel och alla bidrag är välkomna. Fristadsfondens Plusgiro nr: 26 31 25-7

Jag hade tänkt bidra med ett lästips till helgerna och funderade en stund men inser att för en Vänsterpartist finns det bara A, B, C och D som gäller i helgerna. Ja, och Framtidskommissionens förslag och… Ja, det finns alltså gott om motion att få i helgerna och några av oss kommer att ses i Uppsala i början av januari. När kongressen är över och ombuden naturligtvis har fattat kloka beslut hoppas jag att vi tillsammans får en energikick som gjuter nytt liv i vårt politiska arbete.

Den 31 mars till 1 april är det dags för vår distriktsårskonferens. Eftersom vi tror det finns mycket att tala om efter en spännande kongress satsar vi i år på en tvådagarskonferens där vi väljer distriktsstyrelse mm och diskuterar och beslutar vår plan för verksamhetsåret 2012/2013. Hamza skickar ut kallelse till lokaföreningar med fler detaljer inom kort.

God Jul och
Gott Nytt År !