Ny ordförande för Vänsterpartiet i Bohuslän

Vid Vänsterpartiets distriktsårsmöte i helgen den 12 mars i Folkets Hus i Uddevalla valdes Wiw-Anne Johansson till distriktets nya ordförande. Wiwi-Anne Johansson, som är riksdagsledamot för Västra Götaland läns västra, efterträder Lasse Selander som varit distriktets ordförande i sex år. Det känns bra att vi nu finns i distriktets samtliga kommuner och inte längre har några vita fläckar utan representation från Vänsterpartiet, säger Wiwi-Anne som hoppas på ett fint arbetsklimat i distriktet.

-Sex år är en lång tid och det har varit ett spännande arbete att hålla ihop det avlånga distriktet och få det att fungera som en politisk helhet, säger Lasse Selander som kommer att vara kvar i styrelsen. Det känns bra att vi nu finns i distriktets samtliga kommuner och inte längre har några vita fläckar utan representation från Vänsterpartiet.

-Vi har fått många nya medlemmar efter valet och det kommer att bli en viktig uppgift att ta hand om dem och se till att de kommer in i partiets arbete och känna att de får utrymme, kommenterar nyvalda ordföranden Wiwi-Anne Johansson. I övrigt vill jag tillsammans med Lasse Selander och den övriga styrelsen se till att det fina arbetsklimat vi nu har kommer att fortsätta. Lasse Selander har i allra högsta grad varit med om att skapa det klimatet.

Till att börja med har vi ju ett omval i Västra Götaland att sätta tänderna i, avslutar Wiwi-Anne Johansson.

För ytterligare information: Wiwi-Anne Johansson

Ledamot i Socialförsäkringsutskottet, ersättare i Utbildningsutskottet och