V-Mölndal vill höra folket om den nya centrumplanen i Mölndal

Vår riksdag-ledamot Wiwi-Anne Johansson kommer till Mölndals centrum 13 december kl 11-13.00

08-12-10

Mölndals enda riksdagsledamot, Wiwi-Anne Johansson, vänsterpartiet kommer att vara i Mölndals Centrum lördagen den 13 december kl 11.00 – 13.00. Hon vill gärna höra vad Mölndalsborna tycker om projektet av det nya köpcentrat och de förändringar som föreslås i stadens kärna. Med glögg och Röd Lucia.

Kom med för att prata en stund med henne och tyck till om det nya köpcentrat. Dela på lite värmande glögg med Röda Lucia.

Planförslag visar vilket enormt centrum det är frågan om. Vi skulle om planerna går igenom vara det näst största cetrummet i regionen. Det är en skrämmande utveckling av trafiksituationen i en redan hårt belastad stadskärna. Kikåsleden funderar de styrande på att bygga ut – det skulle inte räcka med detta om det nya köpcentrat byggas ut enligt förslaget. Senast den 19 december skall vi ha yttrat oss om planen. Förslag och synpunkter från allmänheten är därför viktiga i denna process. På lördag den 13 december mellan kl 11 och 13.00 kan allmänheten träffa Vänsterpartiet med Wiwi-Anne.