Lars Ohly besökte Uddevalla

Onsdagen 3 december besökte Lars Ohly Uddevalla. Dagen avslutades på Bohusläns museum, vilket annonserats om i lokalpressen. Ett 70-tal personer mötte upp för att lyssna till vad han hade att säga. Då han tidigare under dagen besökt en vårdcentral i staden (med tung belastning och underskott i budgeten) låg det förstås nära till hands att tala om vårdvalsmodellen. Även finanskrisen och den svenska bilindustrin var frågor som diskuterades, samt valet 2010. Publiken fick också möjlighet att ställa frågor i slutet av mötet, och flera tog tillfället i akt!

Innan och under mötet var det live musik med Marco Rios, en “latinamerikansk värmlänning” som han kallade sig själv. Han spelade gitarr och sjöng sånger av bl.a. Wiehe och Afzelius, på både svenska och spanska.