Välkommen till Mölndals stads bilpool

Nu har du chansen att köra nya, säkra, miljövänliga bilar och bara betala när du använder dem – och allt helt utan att behöva bry dig om service och tvätt! Mölndals stad och Mölndalsbostäder har en bilpool med sex fordon som är öppna för allmänheten. Käla: Mölndals stads hemsida

Vad är en bilpool?

Bilpool innebär att flera personer gemensamt använder sig av ett antal bilar. På det viset betalar var och en bara för bilen när de använder den, istället för att den kostar pengar dygnet runt, även när den står parkerad. En bilpool kan antingen fungera som ett kooperativ där alla hjälps åt att sköta bilarna, eller vara en tjänst som köps av ett företag.

Bilpoolen i centrala Mölndal

Mölndals stad och Mölndalsbostäder har en bilpool med sex miljöfordon som är öppen för allmänheten på kvällar, helger och storhelger, samt i semestertider. Klockan 8:00 till 16:30 är bilarna reserverade för tjänsteärenden.

Bilpoolen drivs av företaget SunFleet. Som medlem har du även obegränsad tillgång till alla SunFleets pooler i Göteborg och andra städer.

Var finns bilarna?

Det finns 4 bilar på Knarrhögsgatan och 2 bilar på Häradsgatan i Mölndal.

Vad ingår?

Förutom medlemsavgiften på 175 kr per månad och hushåll betalar du bara för när bilen används och hur långt du kör. I priset ingår drivmedel, försäkringar, skatter, tvätt, service, vinterdäck och assistens. Dessutom parkerar du gratis i Göteborg och Mölndal, eftersom alla bilarna är miljöfordon.

Anmäl dig!

För att anmäla dig till bilpoolen går du in på www.sunfleet.com, klickar på "ny användare" och följer instruktionerna. Så fort du fått ett e-mail om att du är godkänd som användare kan du börja boka bilar.

Mer information

Läs mer om hur bilpoolen fungerar. Du är även välkommen att kontakta Sunfleets kontor 031-703 45 10