Vänsterpartiet Härryda fastställde sin lista

På ett möte i Vänsterpartiet Härryda den 2006-04-19 fastställdes deras kommunala listan. Kerstin Sandberg toppar i listan.

På ett möte i Vänsterpartiet Härryda den 2006-04-19 fastställdes deras
kommunala lista. Den innehåller sex namn. Meddelandet om att Vänsterpartiet Härryda inte ansåg sig klara att ställa upp i valet nådde mig genom GP, säger Jan Kronberg (v) Mölndal. Detta skulle kunna få kraftiga återverkningar på politiken i Härryda.

På ett möte i Vänsterpartiet Härryda den 2006-04-19 fastställdes deras
kommunala listan innehåller följande namn:

1. Kerstin Sandberg Distriktssköterska Tel- 0736 560 735
2. Rickard Joelsson Metallarbetare
3. Inga Edwertz Socionom
4. Lars-Ove Nilsson Metallarbetare
5. Bengt Andersson Byggnadsarbetare
6. Gabriel Tejera Servitör

Kommentarer
Meddelandet om att Vänsterpartiet Härryda inte ansåg sig klara att ställa upp i valet nådde mig genom GP. Detta skulle kunna få kraftiga återverkningar på politiken i Härryda. Idag har vänsterpartiet 3 mandat av 49. Jag har följt många val. Det som skulle hända om Vänsterpartiet inte ställd upp i kommunalvalet är att vänsterpartiet ändå skulle få kommunala röster. Därmed skulle man riskera en tom stol i fullmäktige eller röster som inte skulle betyda något. En del av dem som röstar på vänsterpartiet skulle passiviseras vilket också detta skulle påverka de politiska styrkeförhållandena i Härryda. Ett vänsterstyre som idag i Härryda skulle i praktiken vara omöjligt.

I praktiken började ett intensivt arbete efter denna artikel med att få ihop en lista genom att ringa runt och samla till ett medlemsmöte.
Detta gjordes av Bohusläns ombudsman Hamza Demir och av Ana-Maria Stuparitch som är medlem i vänsterpartiet Mölndal.

Det känns verkligen bra att det nu blir en lista i vår grannkommun Härryda, säger Jan Kronberg (v) Mölndal.