V-Bohuslän stödjer FMLN i valen i El Salvador

Vänsterpartiet Bohusläns årskonferens stödjer FMLN i valen i El Salvador med sitt uttalande. 800 kronor samlades in för stöd till FMLN under konferensen.

V-Bohuslän stödjer FMLN i valen i EL Salvador

Vänsterpartiet Bohusläns årskonferens stödjer FMLN i valen i El Salvador med sitt uttalande. 800 kronor samlades in för stöd till FMLN.

Uttalande angående valen i El Salvador

Vänsterpartiet i Bohuslän stödjer FMLN i valen i El Salvador

I oktober 2005 firade FMLN sitt 25-årsjubileum. I år är det 14 år sedan fredsavtalet skrevs under. FMLN har haft stora framgångar i parlementets- och kommunalval. Det är viktigt att partiet behåller sin ställning som största parti i parlementet och försvarar sin position som borgmästare i de folktätaste och viktigaste kommunerna.

Valprocesserna 2003 och 2004 med högerns användande av våldsmetoder och valfusk är dock en stark varningsklocka inför årets val i mars.Det är mycket viktigt att FMLN får internationellt stöd inför detta val. Man behöver ekonomiskt stöd och internationella valobservatörer.

Vänsterpartiet i Bohuslän gör en insamling till FMLN och skickar hälsningar om valframgång och förhoppningar om ett rättvist och fredligt val.

Vänsterpartiet Bohusläns årskonferens
Ljungskile 20060219