V-Mölndals kampanj: Vänsterpartist Jajemensan!!!

Vänsterpartiet Mölndal har fram till mars månad en medlemsvärvningskampanj. Detta sker genom annonsering i Mölndals-Posten och lett till flera nya medlemmar. Nu kan du också passa på – skicka annonsen till (v) Mölndal.

Det har också kommit in flera nya medlemmar i början av detta år

Vänsterpartiet har de senaste 10 åren kontinuerligt fått nya medlemmar. En del av dessa blir också kommunalpolitiskt aktiva. Vänsterpartiet i Mölndal har 55 olika politiska uppdrag i Mölndals stad, Västra Götalandsregionen och i domstolsväsendet. Uppdragen varierar från att vara ordförande till att vara ersättare i en nämnd.

Den kommunalpolitiskt aktiva som varit med allra längst är Jan Jonsson som varit medlem i vänsterpartiet i 40 år. Den kommunalpolitiskt aktiva som varit medlem kortast tid är Marie Lindqvist som blev medlem för ett år sedan. Idag sitter hon i styrelsen för vänsterpartiet Mölndal och för några månader sedan blev hon invald som ersättare i miljö- och hälsoskyddsnämnden. Detta efter att hennes företrädare har flyttat till Göteborg.

Det är alltid kommunfullmäktige som väljer ledamöter och ersättare till Mölndals stads nämnder och bolag. Men det är partierna själva som föreslår vilka som skall ha de olika uppdragen genom en demokratisk beslutsordning. Du kan själv bli medlem i vänsterpartiet genom att fylla i den elektroniska blanketten på denna hemsida. Skriv ut sidan och skicka annonsen. Vi tillhör Bohuslän. Välkommen – vi behöver dig.