Årsmöte med (v) i Mölndal

Vänsterpartiet i Mölndals årsmöte den 5 februari speglade en aktiv verksamhet. Styrelsen omvaldes, vilket innebär att Ronny Lindqvist är ordförande. En intressant presentation av den kommunala gruppens arbete presenterades för 2005, som bifogas.

06-02-07

Vänsterpartiet Mölndal hade söndagen den 5 februari årsmöte.

Styrelsen kom att omväljas vilket innebär att Ronny Lindqvist även nästa år är ordförande. Genomgången av ekonomin visade att föreningen har god ekonomi och att man är det enda partiet i Mölndal som har ett eget hus med partiexpedition och samlingssal. Jan Jonsson omvaldes som gårdsansvarig med stor applåd.

I styrelsens årsberättelse framkom det att föreningen fått 7 nya medlemmar under året och att den enkätundersökning som gjordes förra året visade att medlemmarna ville fortsätta med ”lärande knytkalas” som är ett arrangemang med en inbjuden talare som övergår till fest.

Åke Nises redogjorde för det omfattande kommunalpolitiska arbete 2005. Vänsterpartiet Mölndal hade förekommit i ett 90-tal tidningsartiklar. De ämnen som hade återkommit flest gånger var om idrottsanläggningar, förskola, grundskola, bostadspolitik och kollektivttrafik samt tåg. Exempel på andra artiklar var om energi, trygga stadsmiljöer, våtmarker, färdtjänsten och om att inte höja pensionen för förvaltningschefer.

Jan Kronberg rapporterade om sitt arbete som delegationsledare för Bohuslän under kongressen och fortsatte senare att berätta om sitt arbete som valberedare i Bohuslän. Nuvarande riksdagsman Lars Bäckström ställer inte upp för nyval och det blir nu ett intensivt arbete att föreslå en ny riksdagskandidat.

Wiwi-Anne fick som mötesordförande till slut applåder för sitt vänliga sätt att försöka strukturera alla pratglada vänsterpartister i Mölndal.