Lars Ohly åker Bohusbanan!

L.Ohly besöker Bohuslän, 22-23 november.Han kommer att göra skolbesök mm på Öckerö och kommer därefter att resa med bohusbanan till Strömstad, där träffas bla. ”Rädda Bohusbanan” föreningen.
Onsdagen den 23 november besöker Ohly Åbyskolan i Mölndal.
Lars Ohly åker Bohusbanan.

Tisdagen den 22 november besöker Vänsterpartiets ordförande Lars Ohly Bohuslän.
Han kommer att göra skolbesök mm på Öckerö och kommer därefter att resa med bohusbanan till Strömstad.
Lars Ohly reser från Uddevalla kl.15.42 med tåget mot Strömstad. Möjlighet finns att göra intervju med Lars under resan.
Tåget anländer till Strömstad kl. 17.13. Det blir presskonferens vid stationen då tåget anländer.
Bohusbanan behövs för Bohuslän men tyvärr är dess framtid oviss.

Lars Ohly besöker Åbyskolan i Mölndal

Lars Ohly besöker Åbyskolan i Mölndal onsdagen den 23 november med start klockan 9.30. Detta gör han tillsammans med barnomsorgs- och utbildningsnämndens ordförande Lennart Svensson (v).

Han skall där träffa lärare, fackliga representanter, rektor och projektledaren för ”Attraktiva Åby”.

Syftet är att tillsammans diskutera barn och ungas situation och hur man på olika sätt kan förbättra denna för att förebygga problem.

Projektledaren för ”Attraktiva Åby” är anställd av barnomsorgs och utbildningsnämnden för att stärka Åbyområdet och arbeta förebyggande. En näridrottsplats är inom projektets ram byggd mellan två skolor i Åbyområdet. Där finns det nu ständigt barn och unga som ägnar sig åt olika idrotter och som samlingspunkt.

Klockan 9.00 vid näridrottsplatsen – Låt handslaget fortsätta
Klockan 9.00 besöker Lars Ohly näridrottsplatsen vid Åbyskolan. Där finns det möjligheter för press och allmänheten att ställa frågor. Barnomsorgs- och utbildningsnämndens ordförande Lennart Svensson (v) kommer där framföra vikten och önskemålet om att ”Handslaget” får fortsatt statlig finansiering. Handslaget ett samarbetsprojekt mellan skolan och idrottsrörelsen där idrottsledare får möjlighet att besöka skolor för att med ungdomarna träna och prova på olika sporter. 14 föreningar deltager i Mölndal och det har blivit en bra mötesplats för idrottsrörelsen och unga. Detta projekt finns över hela landet och finansieras av Riksidrottsförbundet som får pengarna från staten.

För mer info kontakta:

Lasse Selander, distriktsordförande 0734/413070