Lasse Selander ny distriktsordförande för V Bohuslän

V Bohuslän fick ny distriktsordförande vid sin extra årskonferens, då distriktets ombud samlats i Uddevalla på lördagen den 1 oktober. Samtidigt gjordes tre fyllnadsval. Konferensen andades en mycket positiv stämning.
Lasse Selander ny distriktsordförande för V Bohuslän
05-10-03

Nya krafter kompletterar V Bohuslän efter avhopp
Vänsterpartiet i Bohuslän hade sin extra årskonferens för att fyllnadsval av ny distriktsordförande samt 3 nya ledamöter till distriktsstyrelsen (DS) och behandla motioner till kongressen.
Konferensen var förlagd i Uddevalla den 1 oktober. 28 ombud från Bohusdistriktet var samlade. Med DS-ledamöter, valberedningens ledamöter och gäster var deltagandet över 40 personer. Annika Åberg Glans valdes till ordförande för den ”Extra årskonferensen”. Stämningen på konferensen var mycket positivt! Respekt till varandra, mångfald och dialog med livligt och givande politisk debatt samt riksdagsman Lars Bäckströms givande inledning gjorde mötet till ett inspirationsmöte för kampen mot högern och för rättvisa och solidaritet i samhället.

Efter Lars Bäckström inledning, fördes en livlig debatt om partiets valplattform. Efter lunch behandlade konferensen kommande motioner till partikongressen, som föreslogs av medlemmar. 4 motioner, som diskuterades på konferensen kommer att skickas till kongressen av DS.

Den extra årskonferensen valde Lasse Selander (med acklamation) till Vänsterpartiet Bohusläns Distriktsordförande. Lasse 51 år jobbar som bussförare, bor i Jonsered och sitter bl.a. i kommunstyrelse och kommunfullmäktige i Partille.

Det gjordes fyllnadsval till distriktsstyrelsen på grund av att Dan Gahnström och Ewy Gahnström lämnade partiet och Hamza Demir börjat arbeta som ombudsman. Nyvalda till distriktsstyrelsen blev: Lars-Åke Karlgren Strömstad, Marie Lindqvist Mölndal, Emilio Cotroneo Tjörn.

Den nya distriktsstyrelsen har följande utseende:
Ordförande: Lasse Selander, Partille
Ledamöter:
Carina Åström, Uddevalla
Lars Bäckström, Uddevalla
Siv Bergström, Tanum
Lars-Åke Karlgren, Strömstad (ny)
Ann Lundstedt, Stenungsund
Emilio Cotroneo, Tjörn (ny)
Bengt Andersson, Härryda
Marie Lindqvist, Mölndal (ny)
Ana-Maria Stuparich, Mölndal