Rådslag om framtidens primär-/närsjukvård

Vänsterpartiet i Västra Götaland har kallat till rådslag om primär- och närsjukvårdens framtid i regionen. Rådslaget med medföljande frågeställningar är riktad till alla fyra ingående v-distrikt, men också till lokal- och grundorganisationerna, samt naturligtvis till alla intresserade medlemmar.
Till Distrikten i Västra Götalands regionen för vidarebefordran till lokal / grundorganisationer

Rådslag om framtidens primär-/närsjukvård
– ett diskussionsunderlag.

Följande material är antaget av representantskapet i Västra Götaland den 13 nov. som ett underlag för diskussion och synpunkter på hur vi i Vänsterpartiet önskar en framtida primär – / närsjukvård i vår region.
Tanken är att ni ute i lokal / grundorganisationer skall samlas till diskussioner kring dessa viktiga frågor skriva ner era kommentarer, synpunkter lämna dessa till distrikten som sedan lämnar in ert material till representantskapet för sammanställning. Denna sammanställning skall sedan behandlas i styrelsen och slutligen presenteras och antas av representantskapet i Maj 2005. Detta innebär att svaren bör vara inne senast 31 mars 2005.

Till hjälp att föra rådslaget vidare finns en arbetsgrupp bestående av Carina Åström, Bohuslän, Lars-Erik Hansson, Göteborg samt Jan Alexandersson, ombudsman men också de representanter vi har i de 12 Hälso o. Sjukvårdsnämnderna, ledamöter i patientnämnder, ledamöter i olika utförarstyrelser samt också regionfullmäktigeledamöter.
Till er hjälp med det praktiska vem eller vilka ni kan ta kontakt med bistår distriktsexpeditioner eller arbetsgrupp med.

Ta chansen till att föra detta viktiga rådslag framåt – skapa ett engagemang för de viktiga hälso o sjukvårdsfrågorna och bygg en grund för ett viktigt valarbete 2006 redan nu!

LYCKA TILL!

Telefon arbetsgrupp:
Jan Alexandersson 0706 – 61 41 74
Lars-Erik Hansson 031 – 709 88 41
Carina Åström 0709 – 32 11 09

Materialet hittar du under bifogad fil.